.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پایان اختلافات 88؟

علیرغم اظهارات تند طیف‌هایی از اصول‌گرایان، اینک امام جمعه موقت تهران خواهان تشکیل کارگروهی برای حل و فصل اختلافات پس از انتخابات شده است. آیا ریش‌سفیدی روحانیون می‌تواند راه به جایی ببرد؟

به گزارش فرارو؛ پس از مدت‌ها که خبری از ماجراهای سال 88 در میان سیاسیون نبود، اظهارات غیرسیاسی‌ترین امام جمعه تهران در نماز جمعه روز گذشته تنور این مباحث را داغ کرد. حجت‌الاسلام کاظم صدیقی که پیش از این کمتر از او اظهار نظر سیاسی می‌شنیدیم، دیروز با بیان این که سیاست‌مداران نباید خشم خود را به جامعه بکشند، بر لزوم ایجاد همدلی در میان اقشاری از جامعه تاکید کرد و گفت: «سراغ کسانی که از نظام جدا شده‌اند برویم و ببینیم درد و مشکل آنها کجاست».

امام جمعه موقت تهران با بیان این که خداوند می‌گوید هر چه در گذشته بوده، فراموش کنید، گفت: «اگر این سیاست‌مداران دوباره بیایند مردم هم آن‌ها را قبول می‌کنند و نظام هم سعه ‌صدر خواهد داشت». وی پیشنهاد داده است تا کارگروه‌هایی برای حل مسائل ایجاد شود، به گفته وی چرا نتوانیم یک دشمن خودی را به دوست تبدیل کنیم.

پس از طرح این پیشنهاد از سوی کاظم صدیقی، چهره‌های روحانی اصول‌گرا به آن واکنش نشان دادند. سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده مردم تهران در مجلس به ایلنا گفت: «در راستای اجرای سخنان اخیر مقام معظم رهبری، افراد ذی‌نفوذ باید به میدان بیایند و با اطراف قضیه گفت‌وگو کنند».

وی با یادآوی پیشنهادهای گذشته خود ادامه داد: «در گذشته و پس از حوادث انتخابات پیشنهاد کرده بودم که عده‌ای از بزرگان از قبیل آقایان ناطق نوری، مهدوی کنی و علی لاریجانی با افراد مختلف گفت‌وگو کرده و ماجرا را تمام کنند، اما این پیشنهاد مورد قبول قرار نگرفت».

اکرمی جذب حداکثری و دفع حداقلی را از دغدغه‌های قدیمی رهبر انقلاب دانست و اظهار داشت: «باید افراد ذی نفوذ و مورد قبول به میدان بیایند و با اطراف قضیه صحبت کنند که در این صورت باید از آنها حمایت کرد». اکرمی معتقد است انتخابات تمام شده و نتیجه آن مشخص است، افراد مختلف نیز باید این مسئله را بپذیرند. نماینده مردم تهران افرادی را مخالف آشتی می‌داند که نان خود را در دعوا می‌یابند.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، دیگر نماینده و عضو جامعه روحانیت مبارز نیز درباره رفع اختلافات گفته است اولین شرط بازگشت خارج‌شدگان از نظام، التزام آن‌ها به ولایت فقیه است. مصباحی‌مقدم ضمن این که تبدیل مخالفان به موافقان توسط نظام را توفیقی بزرگ می‌داند، معتقد است صورت گرفتن این گفتگوها از سوی مقامات رسمی دشواری‌هایی دارد و می‌گوید: «اگر از سوی آحاد مردم جامعه که رسمی نیستند، اما دارای نفوذ کلام هستند و با عنوان خیرخواهی وارد گفت‌وگو می‌شوند، صورت گیرد‎؛ مناسب‌تر است».

مصباحی‌مقدم با یادآوری این نکته که کسانی که از مرکزیت جامعه فاصله بگیرند، طعمه شیطان خواهند شد، درباره التزام به ولایت فقیه با اشاره به استفتایی از رهبری خاطرنشان ساخت: «رهبری در پاسخ به این استفتاء فرمودند چنانچه کسی به دستورات حکومتی ولی فقیه عمل کند، این امر کفایت می‌کند. دستورات حکومتی چیزی فراتر از قوانین است».

وی افزود: «عمل به قانون به معنای التزام به ولایت فقیه نیست. چرا که ولی فقیه ممکن است دستوراتی بدهد که خارج از جریان عادی تصویب قوانین است و مقصود اطاعت از چنین اوامری است». عضو فراکسیون اقتصادی هم‌چنین از رسانه‌ها خواست تا با دقت مانع از دمیدن بر آتش اختلافات شوند.

علیرغم اظهارات تند طیف‌هایی از اصول‌گرایان، اینک امام جمعه موقت تهران خواهان تشکیل کارگروهی برای حل و فصل اختلافات پس از انتخابات شده است. آیا ریش‌سفیدی روحانیون می‌تواند راه به جایی ببرد؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.